Δέκα "φάρμακα" για την ψυχή μας που δεν κοστίζουν τίποτα

Δεν πήγα πότε σε ψυχαναλυτή, ακόμη κι όταν το χρειάστηκα. Όχι γιατί δεν έτυχε. Αλλά γιατί πέτυχε. Είμαι υπέρ του να ζητάμε τη βοήθεια ειδικών, όμως εγώ είχα πάντα την πολυτέλεια να έχω τους κορυφαίους "ψυχαναλυτές" στο πλευρό μου και μάλιστα δωρεάν : τον άντρα μου, το γιο μου και τους φίλους μου!

Φτιάχνοντας το δικό μου top 10 με τα ανεκτίμητα "φάρμακα ψυχής" που δεν κοστίζουν σχεδόν τίποτα, συνειδητοποιώ οτι το κοινό τους στοιχείο είναι η επικοινωνία.  Μετά ή (κυρίως) άνευ λόγου και αιτίας:

10. Ένα μονολεκτικό μήνυμα: "Καλά;". "Ζεις;". "Εεεεε!!"

9. Ένας διάλογος στο Facebook που ξεκινάει χωρίς θέμα και καταλήγει πάντα ΣΤΟ (όποιο) θέμα.

8. Ένα τηλεφώνημα-Μπεν Χουρ με μια φίλη.

7. Ένας καφές, μια μπύρα ή ένα ουίσκι, με αγαπημένα πρόσωπα, σε μια συνάντηση που θα την ζήλευε κι ο Φρόιντ.

6. Ένας περίπατος με καλή παρέα στην πόλη, στο βουνό ή στη θάλασσα.

5. Μια βόλτα για δύο με το αυτοκίνητο ακούγοντας και ερμηνεύοντας δυνατά το "Έσπασε η νύχτα δύο κομμάτια"  (το τελευταίο είναι προαιρετικό αλλά άκρως αποτελεσματικό)

4. Μια Κυριακή στο γήπεδο (αφού Τρίτες Τετάρτες θα κάνουμε πολλά χρόνια να ξαναπάμε στην Ελλάδα...)

3. Γέλιο , γέλιο, γέλιο... (ας είναι και από τα απαράδεκτα ανέκδοτα του αδερφού σου)

2. Μια βραδιά μπροστά στην τηλεόραση σχολιάζοντας μια ταινία, μια εκπομπή, ένα σίριαλ (συνοδεία μιας σπιτικής μακαρονάδας κι ενός μπολ προφιτερολ)

1. Ενα μπουκάλι κρασί (οκ, μπορεί και δύο) που ανοίγει χωρίς λόγο μπροστά σε έναν καναπέ και μέχρι να αδειάσει έχει ζεστάνει και τις πιο παγωμένες γωνιές της ψυχής.

Ακούγονται απλά, όμως δεν είναι. Γιατί το βασικό και αναγκαίο συστατικό τους για να πετύχουν, δεν αγοράζεται ούτε με όλα τα λεφτά κόσμου: είναι οι δικοί μας άνθρωποι! Και υπό αυτή την έννοια, όποιοι τους έχουμε είμαστε ασύγκριτα πλουσιότεροι από όλους τους πλούσιους του πλανήτη μαζί.... Ποιος Μπιλ Γκέιτς;; Μέχρι να το φορολογήσουν και αυτό, ας το απολαύσουμε...

Μαρία Παναγοπούλου


Comments