Ένας μικροπωλητής που θα μπορούσε να λέγεται Αντετοκούνμπο...

Θυμάμαι ελάχιστες φορές στη ζωή μου να εχω δώσει χρήματα σε επαίτες,  αλλά είναι αδύνατο να μετρήσω πόσες φορές έχω αγοράσει αντικείμενα από ανήλικους πλανόδιους μικροπωλητές κυρίως έγχρωμους... Οι δικοί μου άνθρωποι ξέρουν ότι οι πιτσιρικάδες Νιγηριανοί μικροπωλητές του Παλαιού Φαλήρου με γνωρίζουν με το μικρό μου όνομα και συχνά με κυνηγούν με το νέο cd του Αντώνη Ρέμου στο χέρι φωνάζοντας "κυρια Μαρία το φέραμε".

Να διευκρινίσω ότι αγοράζω πάντα γνήσια cd για την συλλογή μου και για λόγους ποιότητας και γιατί αντιλαμβάνομαι την τεράστια ζημιά που κάνει το παραεμπόριο. Συχνά όμως (ζητάω συγγνώμη στους φίλους δημιουργούς) υποκυπτω στην αγορά ενός cd -"μαϊμού". Ο λόγος; Δεν μπορώ να αρνηθώ σε αυτά τα ανήλικα αγόρια με τα μαύρα μελαγχολικά ματιά, που γυρνούν στους δρόμους και πουλάνε από στυλό και ομπρέλες μέχρι πλαστά cd και τσάντες για να επιβιώσουν. 

Έχοντας την μανία να πιάνω κουβέντα με αγνώστους ανθρώπους που μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον, μίλησα αρκετές φορές με παιδιά  που είχαν μεταναστεύσει με τις οικογένειές τους από την Νιγηρία στην Ελλάδα όταν ήταν ακόμη μωρά ή είχαν γεννηθεί στη χώρα μας,  και όλοι τους ήθελαν με κάθε τρόπο να μου δείξουν ότι ένιωθαν Έλληνες.



Ένας από αυτούς, ήταν ο 14χρονος Σάκης που γνώρισα το καλοκαίρι του 2004 στην Αίγινα και κάθε φορά που με συναντούσε μου τραγουδούσε αστειευόμενος το "Ποια νομίζεις πως είσαι...". Το βράδυ που η Εθνική μας κατέκτησε το Euro στην Πορτογαλία, τον είδα να τρέχει με την Ελληνική σημαία στους ώμους και να πανηγυρίζει μαζί με όλους μας στο λιμάνι της Αίγινας, έχοντας κρεμασμένο μπροστά του το κουτί με το "εμπόρευμα": γυαλιά ηλίου και αναπτήρες. 

Πέντε έξι Ελληναράδες έφηβοι τον πλησίασαν, ο ένας του φώναξε "τι θες εσύ εδώ ρε", ο άλλος του τράβηξε με δύναμη τη σημαία. 

" Γιατί τον τραβάς; "τον ρώτησα αγριεμένη. 

" Θέλω να αγοράσω τη σημαία.  Τι δουλειά έχει να την κουνάει αυτος; " μου δικαιολογήθηκε.  

" Δεν την πουλάω είναι δική μου " ψέλλισε ο Σάκης κι έφυγε τρέχοντας μακριά. 

Τον ξαναθυμήθηκα το 2013, όταν έγινε γνωστό ότι ένας πιτσιρικάς που γεννήθηκε στην Ελλάδα από γονείς μετανάστες της Νιγηρίας και αναγκάστηκε πολλές φορές να κάνει τον μικροπωλητη, επελέγη στο νούμερο 15 του ντραφτ του NBA.
"Θα μπορούσε να είναι ο Σάκης" σκέφτηκα. Δεν ήταν...

Ήταν ο Γιάννης Αντετοκούνμπο.  Που στις 19 Φεβρουαρίου θα γίνει ο πρώτος Έλληνας που θα παίξει ως βασικός σε All Star Game του NBA.  Όχι μόνο γιατί το αξίζει αλλά και γιατί το κέρδισε μέσα από την σχετική ψηφοφορία στην οποία σύσσωμοι οι Έλληνες ψηφίσαμε τον "δικό μας Γιάννη".  Και κάτι μου λέει πως ανάμεσα στους ψηφοφόρους του, ήταν και οι τότε έφηβοι Ελληναράδες της Αίγινας. Ίσως γιατί σε κάποια πράγματα οι Έλληνες είμαστε πολύ... επιλεκτικοί.

Μαρία Παναγοπούλου


Comments