Το μήνυμα μιας συζύγου για τα "τρίτα πρόσωπα"

Γράφοντας την ιστορία της Μαριλίζας (Τα "τρίτα πρόσωπα" που μένουνε και περιμένουνε) που για 18 χρόνια μένει σε μια αδιέξοδη σχέση με τον παντρεμένο Γρηγόρη, δεν φανταζόμουν ότι θα λάμβανα τόσα πολλά μηνύματα στο facebook από γυναίκες που έχουν υπάρξει "τρίτα πρόσωπα". Προσεχώς θα ξεχωρίσω τα πιο ενδιαφέροντα και (με διακριτικότητα)  θα τα μοιραστώ μαζί σας.

Τώρα,  θέλω να σταθώ σε ένα από αυτά, το μοναδικό που προέρχεται από την "άλλη πλευρά". Από γυναίκα που όπως μου γράφει "είμαι για τουλάχιστον 9 χρόνια το πρόσωπο που το μαθαίνει πάντα τελευταίο, δηλαδή η σύζυγος". Ας την πούμε Χριστιάνα.

Έμαθε τυχαία για την παράλληλή σχέση του άντρα της, όταν σε μια βραδιά με φίλους, ένας από αυτούς της είπε:
"Σας είδα προχθές στο Λαύριο αλλά την ώρα που εσείς μπαίνατε στο αυτοκίνητο για να φύγετε, εγώ πάρκαρα και δεν σας πρόλαβα".
Άσπρισε από τον πανικό ο άντρας της Χριστιάνας αλλά εκείνη δεν έδωσε σημασία.
"Στο Λαύριο; Έχουμε χρονια να πάμε", απάντησε αφελώς και είδε τον φίλο που είχε κανει την "γκάφα" να χαμηλώνει αμήχανα  το βλέμμα και να μουρμουράει "μάλλον λάθος έκανα". Οι πρώτοι σπόροι της αμφιβολίας είχαν μόλις φυτευτεί μέσα της.

"Χρειάστηκα δύο μόνο εβδομάδες για να παρατηρήσω, να καταλάβω και να μάθω ότι "η άλλη" ονομαζόταν Ελένη και μου έμοιαζε εκπληκτικά. Προφανώς μαζί της είχε πάει στο Λαύριο, και ο φίλος μας νόμιζε πως ήμουν εγώ" μου γράφει η Χριστιάνα.

Όταν του αποκάλυψε ότι τα ξέρει όλα,  εκείνος αντέδρασε με τον κλασσικό αντρικό τρόπο: τα αρνήθηκε, θύμωσε, την είπε τρελή και όταν την άκουσε να λεει το ονοματεπώνυμο της "άλλης", ξέσπασε σε λυγμούς. Της ορκίστηκε ότι ήταν μια απερισκεψία, ότι μόνο εκείνη και τα παιδιά τους αγαπάει, ζήτησε μια δεύτερη ευκαιρία, ορκίστηκε ότι δεν θα το ξανακάνει ποτέ...

"Εννιά χρόνια τώρα ξέρω πως κατά διαστήματα βρίσκεται μαζί της. Ισως να είναι για εκείνον η επιβεβαίωση ότι περνάει η μπογιά του.  Το παιχνιδάκι που τονώνει τον ανδρισμο του. Το κατάλοιπο από τον τρόπο που δυστυχώς ανατρεφονται οι άντρες στις Ελληνικές οικογένειες.  Ο, τι κι αν είναι, εγώ έχω μάθει να ζω με αυτό. Όχι γιατί βολεύομαι αλλά γιατί είναι ο άντρας της ζωής μου. Γιατί μ' αγαπάει και μου το δείχνει καθημερινά, γιατί είναι ο καλύτερος πατέρας για τα παιδιά μας. Δεν είμαι πια ερωτευμένη μαζί του, γιατί ο έρωτας είναι εγωιστής και τρέφεται από την αποκλειστικότητα που ο σύζυγός μου,  μου στέρησε.  Όμως τον αγαπάω. Όσο για εκείνη; Κατά βάθος την λυπάμαι. Όπως λυπάμαι κάθε Ελένη και Μαριλίζα που ζουν δανεικές ζωές με τα αποφάγια που τους πετάνε παντρεμένοι άντρες. Δεν θα διαλύσω την οικογένεια μου για μερικά αποφάγια.... Λυπάμαι αν σας χαλάω την εικόνα που ενδεχομένως έχετε για την γυναικεία αξιοπρέπεια αλλά αυτή είναι η δική μου αλήθεια και δεν με νοιάζει καθόλου αν θα την κατακρίνετε" καταλήγει η Χριστιάνα.

Την ευχαριστώ που μοιράστηκε μαζί μου κάτι τόσο προσωπικό. Θα μπορούσα να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω σε πολλά σημεία αλλά ποτέ να "κατακρίνω".

Μαρία Παναγοπουλου 

Comments