Το κοριτσίστικο λεύκωμα μου απο τη δεκαετία του '80

Έχω μανία να φυλάω οτιδήποτε εχει σχέση με το χαρτί. Σημειώματα με ή χωρις συναισθηματική αξία, λίστες με τα προγράμματα μαθημάτων του (24χρονου σήμερα) γιου μου απο την εποχή που πήγαινε τριτη δημοτικού, αποδείξεις απο το λουνα παρκ που υπήρχε κάποτε στο Καλαμάκι, χαρτάκια που εχουν γραμμένα πάνω τους τα σχέδια των διακοπών μας για το 1998,  εισιτήρια απο την πρώτη συναυλία που πήγαμε με τον άντρα μου, το κουτί απο το πρώτο εμβόλιο του παιδιού μας... ειναι μονο ελάχιστα απο τα χάρτινα καλούδια που βρίσκονται κρυμμένα στα δεκάδες κουτάκια μου...

Μια προσπάθεια να βάλω τάξη σε καποια από αυτά, έφερε πρόσφατα στην επιφάνεια έναν πολύτιμο θησαυρό : το λεύκωμα που είχα φτιάξει το 1985, στην πρώτη τάξη του Λυκείου! Μέσα της δεκαετίας του '80, εγω και 14 συμμαθήτριές μου απο το 1ο Λύκειο Πειραιά, είχαμε καταγράψει μεταξύ αστείου και σοβαρού τα όνειρα, τις ανησυχίες, τις εμμονές και τους έρωτες μας , απαντώντας στα κρίσιμα ερωτήματα που είχα θέσει :



Αγάπη ειναι;
Ποιος είναι ο άντρας των ονείρων σου;
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου στο μέλλον;
Ποια ειναι η ιδανική σχέση;
Πρώτη νύχτα του γάμου σου. Πώς την φαντάζεσαι;
Ποσο σεξοβόμβα νιώθεις;
Με ποιον θα ήθελες να συμπρωταγωνιστησεις σε μια αισθηματική ταινία;
Πώς θα σε αναγνωρίσω μετά από 20 χρόνια;
Τι δεν αντέχεις;


Διαβάζοντας το 32 χρόνια μετά γέλασα, δάκρυσα, θυμήθηκα... Και την ίδια στιγμή συνειδητοποίησα οτι χωρις να το ξέρουμε μέσα στις σελίδες του λευκώματος αυτού καταγράψαμε ένα τόσο δα κομματάκι "ιστορίας " αφού η περίφημη δεκαετία του '80 ζωντανεύει με τον καλύτερο τρόπο μέσα απο τα μάτια 15 εφήβων κοριτσιών.

Συνειδητοποίησα όμως και κάτι ακόμη, με την ιδιότητα της μαμάς πλέον: πως στο μακρινό 1985 δεν υπήρχε ουτε διαδίκτυο, ουτε ιδιωτική τηλεόραση, για να "ξυπνήσει" τα παιδιά πριν την ωρα τους. Κι ομως !! Παραήμασταν "ξύπνια" οπως προκύπτει απο τις απαντήσεις μας. Εφηβεία λέγεται. Και είναι διαχρονική.




Υ. Γ. Σε κάποιες από τις φωτογραφίες που ανέβασα αναγράφονται
τα ονόματά μας, οι ημερομηνίες, τα ψευδώνυμα που χρησιμοποιήσαμε για να γράψουμε στο λεύκωμα και τα ονόματα των μελλοντικών συζύγων μας. Οπως τα ονειρευόμασταν ή τα διακωμωδούσαμε τοτε. Αυτα τα τελευταία, για ευνόητους λόγους τα έχω καλύψει ...


Μαρία Παναγοπούλου
thisismarias.blogspot.gr



Comments