Δίαιτα: εβδομάδα 1η (πονάν' τα παλικάρια;)

Την Τρίτη του Πάσχα, ξεκίνησα ένα πρόγραμμα διατροφής με την βοήθεια του γιου μου, που είναι Διαιτολόγος, με στόχο να "μαζέψω" ό,τι μαζεύεται μέχρι το καλοκαίρι.

Η πρώτη εβδομάδα ήταν εβδομάδα προσαρμογής. Μετά την κραιπάλη των γιορτών και του χειμώνα, έπρεπε να περιορίσω αισθητά τις ποσότητες του φαγητού, να απομακρύνω τα γλυκά, να συνηθίσω στην ιδέα της στενοχώριας που διαχρονικά μου προκαλεί η στέρηση κάποιων διατροφικών "ζαβολιών".

Το πρόγραμμα της 1ης εβδομάδας


Το πρόγραμμα που μου ετοίμασε ο Κωνσταντίνος, ήταν προσαρμοσμένο εντελώς στα δικά μου γούστα, ωράρια, συνήθειες... Μπορεί για κάποιον άλλον να ήταν βασανιστικό, όμως με μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι για εμένα ήταν σχεδόν εύκολο.

Το πρωί, έτρωγα ένα γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά κι ένα μήλο, ή ένα τοστ με τυρί light και μια φέτα γαλοπούλα ή ένα μπολ δημητριακά ολικής αλέσεως με ημιάπαχο γάλα.

Το μεσημέρι έτρωγα μία αραβική πίτα με τυρί χαμηλών λιπαρών, ντομάτα και λίγη μουστάρδα ή ένα αυγό βραστό και άφθονη σαλάτα (χωρίς λάδι, μόνο με μπαλσάμικο!) ή λίγο τόνο με την ίδια πάντα σαλάτα.



Το βράδυ έτρωγα ό,τι είχα μαγειρέψει για την οικογένεια, αλλά σε ποσότητες που μου υποδείκνυε ο γιος μου και τις μετρούσα με την βοήθεια ενός πιάτου και μιας κούπας.

Για το τσιμπολόγημα, είχα προμηθευτεί καρότα, αγγούρια, ανάλατα αμύγδαλα και μήλα.

Και για το τεράστιο πρόβλημα του γλυκού, το οποίο δεν μπορώ να στερηθώ, έφτιαχνα ζελέ χωρίς ζάχαρη ή έτρωγα ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας την ημέρα.



Τα λάθη στις δίαιτες μου...


Έπρεπε να γίνει το παιδί μου Διαιτολόγος, για να καταλάβω ότι τόσα χρόνια τα έκανα όλα λάθος στις δίαιτες! Με την βοήθεια του έμαθα ότι:

-το να τρώω όλη μέρα σαλάτες προσθέτοντας σε αυτές ελαιόλαδο, παξιμάδια και ενίοτε φέτα, είναι μια τρύπα στο νερό αφού οι θερμίδες που παίρνω είναι απίστευτα πολλές (μεγάλη παγίδα το λάδι!)
-το μαύρο ψωμί, έχει ακριβώς τις ίδιες θερμίδες με το άσπρο. Η διαφορά τους εντοπίζεται στα θρεπτικά συστατικά και μόνο
-τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, έχουν τις ίδιες θερμίδες με τα κανονικά. Ισχύει και εδώ ό,τι με το ψωμί
-ό,τι δεν περιέχει ζάχαρη, δεν είναι αυτομάτως και light γι αυτό πρέπει να κοιτάω τα λιπαρά και τις θερμίδες του

Το μυστικό του μη ζυγίσματος!

Πεινάω επτά μέρες τώρα, δεν θα σας πω ψέματα. Όχι όσο ο Βασάλος στο Survivor αλλά πεινάω. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι έχω καταφέρει να "ξεγελάω" την πείνα μου με τα μικρά "κόλπα" που μου συνέστησε ο γιος μου. Παράλληλα, έχω διπλασιάσει τον χρόνο που έτσι κι αλλιώς περπατούσα καθημερινά, από 20 λεπτά σε 40, με λίγο πιο γρήγορο πλέον ρυθμό.

Δεν ξέρω εάν και πόσα γραμμάρια μπορεί να έχασα σε μία εβδομάδα. Ένα από τα "μυστικά" του Love My Kilos, είναι νη μην ζυγίζεσαι συνέχεια κατά την διάρκεια της διατροφής, αφού μπορεί είτε να απογοητευτείς και να τα παρατήσεις, είτε να ενθουσιαστείς και να χαλαρώσεις επικίνδυνα. Ζύγισμα λοιπόν, μόνο κάθε 15 μέρες, ίδια ώρα, στην ίδια ζυγαριά. Μέχρι τότε, δείγμα για το εάν έχασα ή όχι είναι ένα θεόστενο τζην. Που (μπορεί να είναι και ιδέα μου...) ξαφνικά δεν με σφίγγει όσο και πριν.

Την 2η εβδομάδα, το διατροφικό μου πρόγραμμα θα αλλάξει λίγο γιατί είναι βασικό να υπάρχει ποικιλία ώστε να μην βαριέσαι και να μην κουράζεις τον οργανισμό σου αποκλείοντας κάποιες τροφές. Μέχρι τότε το σύνθημά μου είναι "πονάν' τα παλικάρια;".

Μαρία Παναγοπούλου
thisismarias.blogspot.gr
follow me on facebook


Comments