Η καλή μάγισσα Αλεξάνδρα Τσόλκα (και το νέο βιβλίο της).

Την γνώρισα πριν από περίπου 20 χρόνια, στον εξωτικό Ταύρο όπου βρίσκονταν τότε οι εγκαταστάσεις του τηλεοπτικού σταθμού STAR. Εργαζόμουν στην πρωινή εκπομπή STAR CAFE με την Κατερίνα Λάσπα και η αρχισυντάκριά μας, Εύη Βόλλα, είχε αποχωρήσει για να γίνει μανούλα.


Η Αλεξάνδρα Τσόλκα, κλήθηκε να αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής και μέσα σε χρόνο μηδέν να βρει τρόπο να ενταχθεί σε μία ομάδα που ήταν ήδη "δεμένη" και είχε βρει τις ισορροπίες (και τις ανισορροπίες) της και να καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη όλων μας. Μπορεί να ακούγεται σχετικά απλό, όμως (πιστέψτε με!) είναι άθλος!

Την πρώτη φορά που με κάλεσε στο γραφείο της, αντιλήφθηκα αμέσως πως εκείνη είχε περισσότερο τρακ από εμένα. Σήμερα πια ξέρω πως αυτό συμβαίνει με όλους τους υπερ-ταλαντούχους ανθρώπους: έχουν πάντα τρακ. Σε αντίθεση με εμάς τους κοινούς θνητούς που αντιμετωπίζουμε τα πάντα πιο χαλαρά, πιο γήινα...



Στα χρόνια που περάσανε χαθήκαμε, δεν ξανασυνεργαστήκαμε επαγγελματικά, όμως η γενναιόδωρη Αλεξάνδρα δεν σταμάτησε στιγμή να μιλάει, δημοσίως αλλά κυρίως ιδιωτικά, με τα καλύτερα λόγια για εμένα, αποκαλώντας με μονίμως "Κατρίν" και ποτέ Μαρία. Ο λόγος; Υποστηρίζει (εμμονικά) πως έχω κάτι από την Κατρίν Ντενέβ!

Εγώ πάλι, δεν έπαψα ποτέ να την διαβάζω με πάθος, σε περιοδικά, εφημερίδες, sites, βιβλία. Είναι σπουδαία γραφιάς η Τσόλκα και στην δική μου συνείδηση είναι μία από τις πιο ευαίσθητες και τρυφερές πένες. Μπορεί να έχει γίνει γνωστή κυρίως για το απαράμιλλο χιούμορ της, όμως όπως όλοι οι χαρισματικοί άνθρωποι που σκορπάνε το γέλιο, η Αλεξάνδρα είναι κατά βάθος μελό. Πολύ μελό... 

Έχω κλάψει γοερά διαβάζοντας κομμάτια της, έχω μάθει απ' έξω ένα συγκλονιστικό κείμενό της για τον κορυφαίο Γιώργο Μαρίνο, έχω μελετήσει για ώρες τον τρόπο γραφής της, καθώς θεωρώ πως θα έπρεπε να διδάσκεται στους επίδοξους δημοσιογράφους (χωρίς ίχνος υπερβολής αυτό).



Πριν από δύο μέρες, διάβασα και το νέο της βιβλίο, με τίτλο "Η κακιά μάγισσα παραιτείται", που μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο. Την Παρασκευή 10 Μαρτίου, γίνεται η παρουσίασή του, στον ΕΥΡΥΠΙΔΗ στην Κηφισιά στις 18.00, με την συμμετοχή ξεχωριστών ανθρώπων. Όπως ακριβώς αρμόζει στο βιβλίο.


Μοιάζει με παιδικό (και είναι πράγματι ένα ονειρικό παραμύθι για τα παιδιά) όμως είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Για εμένα, είναι η ίδια η Αλεξάνδρα. Είμαστε όλοι εμείς που κάποια στιγμή στη ζωή μας, παίξαμε από ανάγκη "την κακιά μάγισσα". Είναι όλοι εκείνοι που κρίθηκαν από την εμφάνιση, από τα φαινόμενα, και αδικήθηκαν σφόδρα. Είναι τόσα ακόμη που μόνο αν το διαβάσετε, ξανά και ξανά, θα τα καταλάβετε.

Αρχισυντάκτριά μου, εγώ δάκρυσα ΚΑΙ με την "Κάκια, την κακιά μάγισσα" σου. Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει αυτό!  Έχω και μία επιδερμίδα να διατηρήσω για να συνεχίσω να φαίνομαι Κατρίν στα μάτια σου...

Καλοτάξιδη...

Μαρία (Κατρίν) Παναγοπούλου
thisismarias.blogspot.gr
Follow me on facebook

Comments